PIALA DUNIA: ARGENTINA BERTEMU BELANDA DI SEPARUH AKHIR




ARGENTINA akan bertemu Belanda di pentas separuh akhir Piala Dunia mengikut jejak Brazil dan Jerman.
Argentina mara menerusi kemenangan tipis 1-0 menentang Belgium hasil rembatan Gonzalo Higuain pada minit kelapan perlawanan.



Kali terakhir Argentina beraksi di pentas separuh akhir adalah pada tahun 1990 namun tewas kepada Jerman pada peringkat akhir.

Sementara itu, saingan di antara Belanda dan Costa Rica menjadi satu-satunya perlawanan suku akhir Piala Dunia edisi ini yang terpaksa diheret ke masa tambahan dan penentuan penalti apabila kedua-dua pasukan terikat 0-0 sehingga tamat masa.

Dalam perlawanan di Arena Fonte Nova  awal pagi Ahad, Belanda memperolehi banyak peluang menjaringkan gol, termasuklah pada minit ke-92 menerusi sepakan Van Persie di hadapan gawang namun berjaya ditepis keluar oleh pemain Costa Rica.

Costa Rica nyata tidak banyak menguasai bola, malah hampir tidak melakukan serangan namun kehebatan penjaga golnya, Keylor Navas banyak membantu menyelamatkan gol Costa Rica daripada bolos.

Kedudukan 0-0 bagaimanapun masih tidak berjaya dileraikan apabila perlawanan terpaksa diheret ke tendangan penalti.

Belanda akhirnya menempah tiket ke separuh akhir menentang Argentina apabila menang penalti 4-3. ─ mStar online

SEMI FINAL FWC BRAZIL 2014

BRAZIL vs GERMANY
ARGENTINA vs HOLLAND

**Team Pilihan saya dari awal WC Germany dgn Holland..Kalau dua2 masuk Final pening jugak nak pilih jersi yg mana satu..huhu..


0 kata-kata pembaca budiman:

Post a Comment

Terima Kasih
Terima Kasih
Kepada yg sudi Komen kt sini..Jangan baca saja..hehe..Sangat Berbesar hati kalau anda komen..